Hos os på Youty.dk har du som kunde altid 3 års reklamationsret på vores produkter. Du har desuden 2 års garanti på produkter fra ghd*. Som kunde har du ret til at klage over fejl og mangler i forhold til et bestilt produkt, inden for rimelig tid fra det tidspunkt, du har opdaget, eller burde have opdaget eventuelle fejl på produktet. Vi anbefaler, at du laver en reklamation hurtigst muligt. Reklamationer skal under alle omstændigheder ske senest tre år fra det tidspunkt, hvor du modtog produktet*.
Anmeldelse af reklamationer skal ske via e-mail til info@youty.dk, så vi kan hjælpe dig med en returfragtseddel, som sendes via e-mail. Angiv venligst ordrenummer når du kontakter os. Derved kan vi yde den hurtigst mulige service.
Når vi har fået et produkt retur, bliver det tjekket grundigt, og hvis reklamationen godkendes, behandler vi reklamationen i overensstemmelse med bestemmelserne i købeloven (1990: 932) ved at reparere produktet eller levere et nyt produkt. I enkelte tilfælde kan det i stedet blive aktuelt med en prisnedsættelse eller en refundering af udgiften for produktet. Når vi modtager produktet, bliver den undersøgt i henhold til den beskrivelse af eventuelle fejl, du som kunde har oplyst i forbindelse med reklamationen. Det er derfor vigtigt, at du giver os en så detaljeret beskrivelse som muligt. Hvis produktet efter undersøgelse viser sig at være fejlfrit eller at have være udsat for ydre påvirkninger, og reklamationen derfor ikke godkendes, vil du som kunde blive opkrævet vores omkostning for undersøgelse af produktet.
Ønsker du at reklamere og returnere din ghd styler eller ghd air, er det en god ide at tænke på følgende:
For at reklamere elektriske produkter fra ghd kontakt venligst ghd på: https://www.ghdhair.com/dk/help/online-returns.
;Nogle gange sker det desværre, at en pakke bliver beskadiget under transporten. Hvis din pakke har en skade, der ser ud til at være forårsaget under transporten, er det vigtigt først at rapportere dette til den pågældende fragtleverandør, og herefter til vores kundeservice på info@youty.dk.
Hvis du allerede på udleveringsstedet ser, at din pakke er beskadiget, er det bedre, at du ikke afhenter pakken, men i stedet lader den blive sendt retur til os. Kontakt efterfølgende vores kundeservice så vi kan hjælpe dig med en ny forsendelse.
Når vi sender en pakke, vejer vi alle produkterne sammen med pakken. Når pakken ankommer til fragtleverandøren, vejes pakken igen, og vægten skal matche. Alle produkter på fakturaen skal scannes, før pakken kan sendes afsted fra os. Et kontroltjek i vores pakkesystem viser, at alle produkter i ordren er scannet, og på denne måde ved vi med sikkerhed, at de var med i pakken, da den blev sendt fra os.
Skulle der mangle produkter i din pakke, så er der sket noget under transporten, og dette skal meldes til PostNord. Det er ifølge PostNord vigtigt, at du beholder emballagen fra pakken, og at reklamationen sker inden for 7 dage efter modtagelsen. Ved synlige skader på pakken skal reklamationen ske direkte til fragtleverandøren. PostNord undersøger herefter, om pakken er skadet, og om denne har ændret vægt under transporten. PostNord foretager en vurdering af sagen, og vender tilbage til dig. En sådan reklamation skal laves på PostNords hjemmeside.
;Blev det ikke helt, som du havde forestillet dig? Bare rolig, vi har gratis returnering og fortrydelsesret i 14 dage.
Ved køb af produkter hos os har du som kunde ret til at fortryde købet uden at angive en grund. Dette skal ske inden for 14 dage efter modtagelse af produkterne (fortrydelsesret). For at din returnering kan godkendes, skal produkt og produktemballage være i uåbnet stand, altså ubeskadiget i ubrudt emballage. Hvis produktet er åbnet eller prøvet, kan vi desværre ikke godkende en returnering af hygiejniske årsager.
Ved fortrydelse af køb, kontakt venligst kundeservice på info@youty.dk for at få tilsendt en returseddel. Vi refunderer ikke udlæg for egen porto. Vi håndterer normalt returneringer inden for 1-3 uger, men reserverer os for en håndteringstid på op til 30 dage fra det tidspunkt, vi modtager din returnering.
;Dit køb hos os er dækket af PriceRunner købsgaranti – helt gratis. Købsgarantien dækker op til dkk 50.000,- hvis noget skulle gå galt. For at være dækket af Købsgarantien skal du være registreret medlem af PriceRunner.
PriceRunner Købsgaranti gælder for privatpersoner, der er bosiddende i Sverige. Garantien dækker i de tilfælde, hvor butikker ikke tager deres ansvar i henhold til købeloven og hjælper med problemer, der er opstået inden for 60 dage.
Hvis du ikke allerede er medlem af PriceRunner, og har besøgt os via deres site, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb, tilmelde dig. Det er gratis og tager mindre end tre minutter – en nem og enkelt måde at beskytte dit køb! Bliv medlem af PriceRunner helt gratis.
For at købsgarantien skal være gældende, skal ordren være adresseret til dig personligt. Du er berettiget til erstatning, hvis der går noget galt med dit køb, varen er beskadiget, der mangler varer ved levering, varen er defekt eller leveringen udebliver. PriceRunner Købsgaranti refunderer dig som kunde for både købs- og forsendelsesomkostninger og enhver direkte økonomisk skade, du har lidt. Der ydes ikke erstatning for værdiforringelse, indtægtstab og andre direkte eller indirekte omkostninger.
Hos PriceRunner finder du en liste over kategorier, der ikke er dækket, samt komplette vilkår og betingelser.
;